Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

dinsdag 27 januari 2009

OLW 2009

Ali Edwards is ooit met het idee gekomen van One Little Word, een woord dat een leidraad voor je kan zijn gedurende een kalenderjaar. Zowel in 2007 (Doen) als in 2008 (Organiseer) was ik heel blij met mijn OLW keuze; het woord was echt een leidraad voor me en hebben mij veel positiefs gebracht. Nog steeds gaan beide woorden als een rode draad met mij mee van maand tot maand.

Maar in 2009 is het ook tijd voor een nieuw woord:
LEREN
en daaraan koppel ik gelijk
DISCIPLINE
Deze maand staat gelijk bol van dingen die ik dit jaar onder de knie wil krijgen. Gelukkig hoef ik niet alles alleen uit te vinden maar leert docent Jaap mij en de andere cursisten veel over het toepassen van InDesign en Illustrator. Morgen zit er ook een kennismaking Photoshop bij maar aangestoken door wat ik op andere blogs zag, volg ik nu de psp cursus van Jessica Sprague; Up and Running. Ik heb deze week 2 lessen gedaan en ben gelijk razend enthousiast; wat een duidelijke uitleg, geweldig materiaal en...... ik snap het!!!! (zie de twee layouts) Al gaat het traag en herhaal ik de video-uitleg vaak. Ik maak het mijzelf ook niet echt makkelijk: Photoshop CS4 is hier geïnstalleerd op de Mac van Erik, terwijl ik vnl. op mijn pc met Windows werk. Daarbij komt dat Jessica's uitleg ook adhv Windows gebeurt en uiteraard met de Engelse terminologie terwijl ons programma in het Nederlands is. Nu ben ik hier inmiddels wel in thuis maar raak steeds vreselijk gefrusteerd als ik op de Mac de foto's niet kan vinden die ik wil gebruiken... Ik ben dan echt in staat om er de brui aan te geven. Het woord "Discipline" heb ik dan ook niet voor niets aan "Leren" gekoppeld ; )
Maar niet alleen op het gebied van computerprogrammatuur, foto-apparatuur of andere praktische vaardigheden wil ik in 2009 iets leren. Ook wat betreft abstractere zaken hoop ik dit jaar veel wijzer te worden.
wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

D@nielle zei

oooh meid wat goed dat je bent begonnen. Ik heb me ook ooit aangemeld, geregistreerd, betaald maar nog steeds niet gedaan. Mijn plan is de volgende vakantie het zeker te doen !

scrappermimi zei

These are gorgeous LO, I am just loving these colors...after all the ice we have had...your blog has made me think spring!

M@risk@ zei

Succes met de dingen die je voor 2009 op je lijstje hebt gezet. Je layouts zijn heel mooi en ik vind het een kunst, misschien dat ik dit ooit nog eens onder de knie ga krijgen.

Petra zei

goeie tip.... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...