Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

woensdag 8 oktober 2008

Walkie Talkie

Wat heb ik dit blog en jullie als lezers verwaarloosd –excuses!
De afgelopen weken stond vooral in het teken van WALKIE – looptraining voor aanstaand weekend – A Sister’s Hope 60k. Op mijn blog “Handel en wandel” lees je meer hierover en bij RTV NH was maandagavond een leuk filmpje over dit goede initiatief. Je kunt het terugzien via de link http://www.rtvnh.nl/programmas/gemist/ : programma ’10 minuten’ van 6 oktober.
Cake and Daan's muffins of my cake fair to collect money for breast cancer research - Pink Ribbon).
En de afgelopen weken stonden de computers hier vaak uit omdat de jongens vreselijk verslaafd leken te raken aan online games. Ze mochten hier maar beperkt op internet en ik weet niet hoe ze het deden maar wanneer ik ook langskwam, ze zaten altijd achter de computer. We hadden zelfs de computers beveiligd met tijdslimieten en (on)mogelijkheden maar de jongens zijn hierin gewoon veel slimmer dan wij.
Hierdoor verwaarloosde Wouter zelfs school en kon zich niet meer op zijn huiswerk en proefwerken concentreren met alle gevolgen van dien. Naar eigen zeggen zit zijn hoofd zo vol gedachten dat hij elke keer weer afgeleid wordt van wat hij eigenlijk zou moeten doen. Wat een drama zeg!
Memories of the open air theater play Na ons, both girls did acted awesome!

TALKIE bestond dus de afgelopen weken vooral uit peptalk richting Wouter. Opvoedkundige tips zijn van harte welkom…
De computers op zwart heeft wel geholpen en is uitgegroeid tot een goede gewoonte: we zijn nu vaker met z’n allen in de woonkamer, er worden weer spelletjes gedaan, er wordt heel veel getekend en iedereen leest meer! Er wordt nu wel iets vaker tv gekeken maar dat heeft een positief effect op het samen praten/discussiëren over actuele onderwerpen en puberzaken. Ik heb hierdoor een totaal andere kijk op m’n kinderen gekregen; ze worden zo snel groot en zijn zo wijs!
Ook voor mij was het goed om bewuster om te gaan met pc-gebruik. Niet meer de constante drive om iets te checken (snap Wouter dus wel hoor… hahaha). Wat ik nu aan klussen start, wordt niet meer onderbroken door mail, etc. Ik heb de draad van de LOI-studie weer opgepakt en veel tijd besteed aan mij One Little Word van 2008: Organize. En wat voelt het lekker opgeruimd in m’n hoofd als er steeds minder achterstallige klussen zijn! Tjsa…. gaat dus wel ten koste van het bloggen…. Eh…

Tussen de bedrijven door; de layouts zijn gemaakt met de Scrap-Club Oktober Kit. De overige resultaten van het DT zie je hier. Helaas voor het laatst de bijdragen van Christiane Müller maar gelukkig is Revlie is weer terug!
My sisters dear doggy
En dan de Rak winnaar!!!!
Na de vorige post is mijn blog 637 keer bezocht en er zijn 19 reacties. Niet iedereen heeft me laten weten aan wie ze de Proof- card willen sturen maar ik ben de moeilijkste niet dus gooi ik gewoon iedereen in de pot.
Ivo was vrijwillig assistent in de trekking en toverde Mandy's reactie uit de hoge hoed!

Mandy gefeliciteerd!!! Mail alsjeblieft jouw adres, dan komt er een leuk chipboard RAK naar je toe!
We hadden vandaag ook iets te vieren; 8 oktober = Alkmaars Ontzet.Lately I neglected this blog and its readers so badly – my apologize!
Last couple of weeks were all about WALKIE – training for next weekend – A Sister’s Hope 60k. My blog “Handel en wandel” (in Dutch) will tell you more about it. In English you can read about this good cause here.
A card


And last couple of weeks our computers were often turned off because the kids became so awfully hooked on online games that Wouter even neglected school and couldn't concentrate on his homework anymore. A real drama! They were allowed to go online only one hour a day each but I can't tell you how they did it but whenever I checked, they were behind the computer. Believe me, we had limited time and possibilities on our computers but the boys are much more smarter then we are :(
De screens on black has turned into a good habit; we’re often in the living room together, lots of drawing by the boys and more reading. Watching tv programs together lead to fun conversations. It gave me an other insight into my kids’ thoughts; they become so grown-up and wise!
With my screen on black I don't feel the need of a constantly check (that’s why I do understand Wouter so well….whahaha). So whatever I start now will be finished and not disturbed by mail etc. So I started home study again and spent a lot of time at my One Little Word: Organize. And it’s such a relaxed feeling to be no more behind with so many things to do (except for the blogging part ..eh…).
Cards


Meanwhile you see my layouts of the Scrap-Club October Kit. Other DT results are shown here.
It’s a pity Christiane Müller left the DT but it’s good to have Revlie back in the house!
More cards


And I owe you a RAK winner!!!
After my last post this blog was visited 637 times and got 19 comments.
Not everyone commented what to do with the orange Proof card but hey I’m not that difficult so you’re all in the drawing.
Ivo was my volunteer and this magician got Mandy's note out of the hat!
Congratulations Mandy!!! Please email you address, so I can send you a fun chipboard RAK!
Today we celebrated 8 October - Alkmaars Ontzet (Siege of Alkmaar).

4 opmerkingen:

Astrid zei

MOnique veel succes met lopen dit weekend. Lastig probleem met de jongens/computer, geen echte tips hier (gelukkig nog geen ervaring mee), maar het klinkt alsof je al aardig op de goeie weg bent.
groetjes

Je@net zei

Ha Monique, heb je gemist de afgelopen tijd in Blogland! Maar daardoor nu wel een lekker lang blogverhaal!!
Je werk ziet er weer toppie uit en je jongens die komen er wel!!

Mika zei

Hoi Monique, Goed om weer even je blog te bekijken. ben er ook even tussenuit geweest (als je wil weten waarom neem een kijkje op mikascrap) Succes met lopen! Mika (www.mikascrap.typepad.com)

Anoniem zei

JOEPIE DE POEPIE! Gewonnen, wat leuk! Dank aan Ivo voor de lucky hands LOL. Wat een goede initiatieven allemaal zeg, met die computers uit! Hm en dat gamen... lijkt me inderdaad een lastig probleem... geen advies helaas sorry!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...