Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

dinsdag 9 december 2008

Scrapbookmagazine

Het december/januari exemplaar ligt weer in de winkels en dat betekent dat ik mijn layouts uit het vorige nummer kan laten zien.
Ik wilde iets doen met de Halloween kleuren en gebruikte dit voor een layout over de najaarskermis.
Papier: Ki memories; Fire mood rings, favorite things collection, Lace cardstock, pop culture, hopscotch black. Love Elsie: Roxie, delightful en funky fun. Toby, metro. Gelstickers; Love Elsie, Toby. Letters: American Crafts thickers - champagne. Pen: Staedtler, permanent black.

En ach... ik wilde ook eens iets doen met bloemen...
Papier: Bazzill cardstock. Bloemen en vogeltje: Prima. Letters: American Crafts, thickers, champagne.
Ik vond zelf dat een Pink Ribbon niet mocht ontbreken in een oktobernummer maar deze layout heeft een publicatie helaas niet gehaald. Deze betreft A Sister's Hope 60k in oktober 2007.
Papier: Ki memories; Love Elsie, Zoe –click click, patchwork, candy stripe en Roxie, mathclass, cliques. Letters: American Crafts, thickers, daquerie. K&C Company; Berry sweet, grand adhesions. Lint van de markt. Kaartje met logo A Sister's Hope.
In het december/januari nummer staan mijn layout Snowangel en twee kerst cadeaudoosjes.
Ik had nog meer opgestuurd, waaronder twee Sinterklaas layouts. Omdat die ook niet in de volgende SBM geplaatst zullen worden (haha), laat ik ze hier graag zien.
De decembermaand zit vol tradities en één daarvan is pepernoten bakken met mijn eigen kinderen en met de buurkinderen. Ze worden er steeds handiger in en geconcentreerd doe Britt hier haar uiterste best om mooie pepernoten te maken.
En… bewaren we niet allemaal ieder jaar weer stukken cadeaupapier om er eens iets mee te scrappen? Hier heb ik het Hema pepernoten papier gebruikt als achtergrond, voor de stevigheid op een stuk cardstock geplakt. Voor het Sinterklaas embellishment heb ik de ‘marsepeinen’ figuren uit het cadeaupapier geknipt en met Make Me servage op cardstock
geplakt. Daar over weer een laagje servage om scheuren te voorkomen en het een glanslaagje te geven.
Cardstock. Scenir Route chipboard letters. Love Elsie – Jack+Abby letter rub-ons en Toby gelsticker. Jute uit het tuincentrum. Overig: staf
Hier werden we totaal onverwacht verrast door mijn beste vriendin die door een andere vriendin ingehuurd was als Zwarte Piet? Het was zelfs zo onverwacht dat we haar bij binnenkomst écht niet herkenden.Zwart en geel cardstock. Love Elsie-Roxie Funky Fun. Hambly Rub-ons. Dymo junior. Maya Road chipboard huisjes. Mm paint: menging van peach, espresso, manila, eat your carrots. American Crafts: Remarks accent swirl; thickers Jewelry box; Precision pen. Plaatje van internet en als foto afgedrukt.

8 opmerkingen:

Petra zei

Hé Monique: zoveel moois. 't Wordt tijd dat ze een heel magazine vullen met jouw werk ;)!!
Fijn dat jullie zo'n leuke Sinterklaas hebben gehad! Het lijkt mij ook wel heel apart als de jongste in groep 8 van de basisschool zit. Ik vond het bij Tim af en toe al moeilijk... tegen de tijd dat Thomas aan de beurt is mag ik de doos Kleenex wel klaar zetten. Gelukkig zit hij "pas" in groep 6!
Fijne decembermaand! Petra

Anoniem zei

Ik vind juist je Sister's Hope layout zo mooi... en dat ze die dan uitgerekend niet plaatsen! Duh!

Je@net zei

Ziet er weer gaaf uit Monique!! Vind je werk altijd super!

Aukje zei

Je bent toch een stuk beroemder dan dat ik ben :):)

Francine zei

Wat maak jij toch ontzettend mooie dingen. En ja, je A Sister's hope LO had er absoluut in moeten komen!

Christiane zei

love your layouts!! :))
but my dutch is really bad!! ;))

Heidie zei

vind je werk altijd super om te zien. Had je werk ook al gespot in het nieuwste SBM.
groetjes Heidie

Lea zei

He Monique,
Wat een ontzettend leuke layouts heb je gemaakt. Jammer dat ze niet alles kunnen plaatsen.
Ik wil je graag fijne kerstdagen en een goed 2009 toewensen.
groetjes Lea

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...