Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

maandag 23 maart 2009

Scrap-a-licious (bericht 1)

Scrap-a-licious was in 1 woord OVERWELDIGEND! In de goede zin van het woord. Georganiseerd door lieve energieke artistieke Corinne Delis uit Alkmaar die mij helemaal van Alkmaar naar Veghel liet rijden (of all places)... het was het absoluut waard! In de auto had ik al een vakantiegevoel met mijn speciale proviand(in de BurgerKing beker zit koffie en géén chocoladeijs of milkshake haha), mijn door Ali Edwards gepimpte croptas was weer van stal gehaald, koelbox mee voor mijn dieet en een krat voor aankopen en de vele te winnen prijzen haha.Bij de Ambiance in Veghel was men zo lief om speciaal voor mij een lunchje en dinertje klaar te maken en hoewel het in drie happen op was, heb ik onverwacht gesmuld! De 12 workshops in 2 1/2 dag waren goed aan mij besteed. Corinne, Martha, Dina, Revlie, Jo-anne en Birgit hebben hele leuke projecten bedacht en demonstreerden geduldig de technieken. Ik heb niet echt dingen hoeven doen die ik nog niet kon maar het was lekker om met de leuke en vele materialen te werken samen met allemaal leuke scrapgenoten. Van de weinig foto's die ik zelf heb gemaakt, kun je hier zien wat je met 'spray ink' kunt doen: de naam zegt het al - spray (bijvoorbeeld over iets dat je als mask(er) gebruikten dep rollend met een hele keukenrol over het sprayvlak en klaar! Je ziet er wel gelijk uit als de hulk...
Allebei de overnachtsplekken van 'Slapen in Veghel' heb ik uitgeprobeerd en dat was ook al zo'n succes
het zijn de kleine dingen die het doen...
en ik was er in goed gezelschap van Kirsten en Daniëlle. Jaja, het kan niet op en het werd zelfs nog beter...
Tijdens de loterij viel ik aardig in de prijzen; mooie nieuwe Hambly transparanten en papier, Kenner Road kit en een layout die Corinne voor me gaat maken ; ) Martha en Dina verrasten me zondag met wederom de nieuwe Hambly spullen in andere kleuren en een lieve kaart waarop ze mij bedankten voor mijn 'taxi-diensten' naar het centrum van Veghel om te kunnen shoppen tussen de bedrijven door.
Tenslotte werd ik aan het eind van het workshopweekend overweldigend verrast!
Corinne draagt A Sister's Hope een warm hart toe (zij kwam vorig jaar aan het einde van de marktdag met haar gezin een lieveheersbeesttaart kopen voor 70 euro terwijl ze eerder die dag ook al had gedoneerd).
Dit weekend hing zij de poster van a Sister's Hope op de deur van de workshop zaal en zei dat ik er zaterdagavond maar iets over aan de groep moest vertellen. De crop/loterij-avond vond ik er niet het juiste moment voor dus liet ik het maar op z'n beloop.
Gistermiddag liep het geheel op zijn eind; de zaal liep langzamerhand leeg omdat sommige deelnemers een vlucht moesten halen (Zweden, Israël). Omdat de teachers niks mee naar huis wilden nemen (Amerika/Alkmaar) werd veel weggegeven en verloot. Mijn prijs (Tim Holtz mask) had ik al en gaf deze prijs door aan Nili die 'm heel graag wilde. Corinne ging door todat alle lootjes met namen uit de bak waren en iedereen een prijs had. "Dat is lekker", flapte ik eruit, "ben ik zo goed om m'n prijs weg te geven en nu heb ik zelf niks." Ik had meteen al spijt van deze opmerking en al helemaal toen Corinne zei dat ze wel degelijk iets voor me had en me naar voren vroeg te komen om over A Sister's Hope te vertellen... help!
En toen kwam de klapper! Ik kreeg een gigadoos vol workshopkits die ik mag verkopen + 100 euro! Ook heeft Corinne aangeboden een workshop te geven voor A Sister's Hope! De kits worden verkocht voor 20 euro elk + verzendkosten. Van elke kit is een pdf file met foto's en uitleg. Ik heb inmiddels al 2 kits verkocht en ik hoop dat er nog heel veel zullen volgen!
Met de Jenny Bowlins mini albums en nog enkele workshoprestanten zal ik zelf een workshop gaan geven. Is dit geen geweldig gebaar van Corinne en het hele team aan teachers!!?? Natuurlijk raakte ik behoorlijk ontroerd...
Nili had de tegenwoordigheid van geest om dit alles op de foto te zetten - dank je wel!
In mij volgende blogpost laat ik foto's zien van de kit-inhoud en de bijhorende projecten.

Corinne, nogmaal enorm bedankt voor alles! x monique

7 opmerkingen:

Anoniem zei

:)
zodra ik tijd heb maak ik deze week een uitgebreide blogpost.

corinnexxx

Mika zei

Ziet er erg gezellig uit allemaal.
Mika (www.mikascrap.typepad.com)

Anoniem zei

Hey! Zo te lezen (& te zien) heb je dus geweldigenoten!
Als ik al die verhalen lees vind ik me nog zieliger :o( Maar ben wel hartstikke blij dat het zo geslaagd was voor jou. En natuurlijk ook voor Corinne die het toch maar weer geflikt heeft!!! Hopelijk doet ze het volgend jaar nog een keer EN kan ik erbij zijn.
Trouwens, wil jij mij het inschrijfnummer van Brigitte van S. mailen? Ik wil graag een donatie aan jullie allebei overmaken.
Grt, Maria

Anoniem zei

Trouwens, bofkont. Wat heb je veel gewonnen! Dat is toch niet normaal meer. Ik had niet eens in de auto gepast ;o)

Hoofddorp Pionier Peanuts zei

ik had de korte versie al gehoord, leuk om te lezen hoe jij het hebt ervaren. Top dat je zo weer leuke donaties hebt gekregen !

Unknown zei

Wauuwww, dat is echt een superlieve aktie van Corinne en maak gelijk gelegenheid van om 2 kits te kopen van je!!! (eentje van doorhanger van Martha en boekje van Dina, daar mail ik zo over)
scraplfs Kirs x

Chantal zei

Wat een super mooi gebaar...
ga meteen even kijken of er voor mij iets tussen zit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...