Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

donderdag 17 september 2009

Gemoedsrust

Ken je dat gevoel? Dat je aan een week begint en denkt 'was het maar woensdag'. Maar als het dan woensdag is, dat je dan alweer zoveel andere dingen op je programma hebt staan waardoor je denkt 'was het maar vrijdag', etc.

Tsja, zulke weken heb ik dus achter de rug en deze stonden vooral in het teken van onze teamactiviteiten voor A Sister's Hope. Wekenlang overheerste de kleur roze in mijn leven maar ik kan niet zeggen dat ik me daardoor ook op een roze wolk bevond.De activiteiten geven weliswaar heel veel energie maar hebben me dit jaar ook erg veel energie gekost. Ik stond vrijwel wekelijks ruim 100 pink ribbon cupcakes te maken... Met de Taarten Fair van afgelopen vrijdag en het interview dat we daarover zojuist hadden met regio22tv zijn al onze inzamelings activiteiten afgerond en richten we ons nu nog op de lange afstandstraining. Eindelijk "gemoedsrust" in de wetenschap dat alle inspanning niet voor niets is geweest maar dat we met het team Piece of Cake een Topopbrengst hebben van ruim 25000 euro!!! voor wetenschappelijk borstkankeronderzoek in Nederland.

Voor meer info over mijn de acties en ons team kun je terecht op:

Maar er was meer! Heel veel leuke dingen samen met vrienden (kijk bijv. eens hier) en familie maar ook minder leuke dingen. Zo belandde Wouter in het ziekenhuis met een flinke kneuzing/ontsteking in zijn oog en een zwelling van het netvlies na een voetbalongelukje. Gelukkig kunnen we nu na 3 weken zeggen dat het goed is afgelopen...
Bij mijzelf is de aftakeling begonnen; mijn oude leessterkte (+ 1 1/2) heb ik nu nodig om goed mee ver te zien en mijn leessterkte is nu 2 3/4 .....

En ik kreeg ik het verontrustende bericht dat mijn osteoporose zich sneller ontwikkelt dan verwacht en dat het er niet goed uit ziet voor de toekomst. Dat betekent zwaardere medicijnen die toch echt hun werk moeten gaan doen zodat ik niet over 10 jaar al in een rolstoel beland...
Onvoorstelbaar als je bedenkt dat ik er nu nog helemaal niets van merk. En een onwerkelijk idee dat mijn osteoporose al zodanig is dat ik het waarschijnlijk niet eens merk als ik wat breek maar dat juist onopgemerkte breuken leiden tot vergroeiingen en pijn.

De afgelopen 6 weken maakte ik dagen van 7.00 tot 01.00 uur zonder veel rust en vergoelijk dat nu steeds met de opmerking dat ik mijn leven lang nog kan zitten hahaha ... ach ja, ik lach er maar om want er zijn véél ergere dingen!
En dan nog de start van de jongens in het nieuwe schooljaar. Nu hij in 3Havo zit, heeft Wouter enorm veel spijt van zijn gemakzucht in 2VWO. Het liefst ging hij terug naar zijn oude klas en het verschil tussen beide groepen is enorm. De klas is rumoerig en brutaal zonder respect voor de docenten. Wouter merkt dat hij nu veruit de slimste is en ik hoop maar dat hij zichzelf kan blijven motiveren nu zijn medeleerlingen dat niet doen. Gek genoeg heeft deze klas tot nu toe wel een goede invloed op Wouter; hij is 'volwassener' geworden. Hij toont nu juist meer respect voor ons en praat veel meer over school en waar hij mee bezig is dan de afgelopen twee jaar.

Zijn puberteit uit zich nu meer in de groei en de schoolstart met veel prednison (voor zijn oog) en lange dagen inclusief dagelijkse krantenwijk met de laatste weken ook hervatting van sporten eisen soms hun tol...
Voor Ivo was de brugklas vmbo/havo erg wennen. De paniek sloeg de tweede week toe door de absurde grote hoeveelheid huiswerk maar dat was gelijk een goede aanleiding om gestructureerd te werk te gaan en nu zit hij goed in het ritme. Zijn klas is leuk en hij heeft al een gezellige vriend hoewel ik hoop dat dit duo in de lessen niet zo'n hoog Peppie en Kokkie gehalte heeft als het afgelopen weekend hier tijdens een logeerpartij...
En nu?...
Nu is het tijd voor koffie en een lekker stuk chocola om daarna te gaan scrappen met de mooie oktober kit van Scrap-Club.
En nu denk ik 'was het maar nog lang niet zaterdag zodat ik eindeloos lang de tijd heb voor deze leuke kit' ;)
fijn weekend,
monique

8 opmerkingen:

Anoniem zei

nogmaals ik vind het fantastisch wat jullie het afgelopen jaar hebben binnen gehaald voor zo een goed doel, het is niet niks. denk nu wel een beetje om jezelf hoor en neem ook wat rust.

corinnexxx

Ellemieke zei

Wow, wat een MEGA-opbrengst voor het o-zo-goede doel! Super meid!
Pas je nu wel een beetje goed op jezelf en neem je een beetje rust? Lekker scrappen, dan laadt het batterijtje weer op!

Groetjes, Ellemieke

Astrid zei

Wow wat een opbrengst, goed hoor!! En nu ook weer een beetje aan jezelf gaan denken! Je haar zit anders, ziet er goed uit!
groetjes Astrid

M@risk@ zei

Wat een fantastische opbrengst voor zo'n enorm goed doel. Heel veel succes met de wandeltocht en net als de andere dames je adviseren denk goed om jezelf. Gelukkig gaat het met je zoon weer de goede kant op en voor je brugklasser is de kop er af. Veel scrapplezier met je kit van SC en heel fijn weekend.

Unknown zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie fantastische opbrengst!!!

Floortje zei

Wat een record! Gefeliciteerd hoor.
Groetjes, Floortje

D@nielle zei

jeetje wat een opbrengst daar mag je zeker trots op zijn. Maareh ik word al moe als ik dit lees .... hoop dat dat met die osteoperose in goede banen kan worden geleid !

Maria zei

Ojee. Geen (basis) schoolactiviteiten meer, maar je gaat nog steeds met 'n rotgang door het leven... pas je wel op!
En ik schrik van je osteoporose verhaal :s Ik hoop dat ze er flink naast zaten met de verwachting!!!

En wat een mega-opbrengst zeg. Bravo!
Oja, je nieuwe coupe is leuk! Artistiek ook :o)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...