Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

dinsdag 20 april 2010

Layouts Scrap-Club Mei Kit

Adriana had weer een prachtige kit samengesteld. De standaardkit was ruim voldoende voor onderstaande projecten maar in Deluxe versie zitten een heleboel leuke extraatjes zag ik (te laat)...
In de sketch van Petra kon ik veel foto's kwijt van Venetië. Via deze link kun je zien wat de anderen van haar sketch maakten. De camera-stempel is over heel wat jaren gegarandeerd nog een favoriet van me. Voor deze layout heb ik gestempeld op een transparant vel, stempelafdruk uitgeknipt en opgeplakt met Paper glaze.
Voor het 'frame' achter de foto heb ik stroken desinpapier gevlochten. De camera is nu gestempeld op wit cardstock.
Hai zus, vind je 'm leuk?

Nog een vakantielayout! De schoenen - voor allerlei vakantiedoeleinden - blijven op de camping in de achterbak van de auto en liggen zo altijd voor het pakken. Ook handig als we onderweg - na een bergwandeling toch nog een stadje bezoeken en daar uit eten gaan ;)
De kick van een kit vind ik de uitdaging om zo veel mogelijk alle materialen op te maken en ook om titels te bedenken met de alfabetstickers/thickers. Dat is soms net een puzzel. Voor deze titel kwam ik een 'e' te kort maar gelukkig was er een superzwierige 'z' die ingekort kon worden tot een 'e'.
Babykaart met wat bling bling. Van beide kleuren lint kwam ik niet te kort maar ik vond het gewoon leuk om een strikje te maken met twee kleuren...

Deze layout begon ik met een heel ander plan. De bedoeling was om een gestempelde achtergrond te creeëren en die vrolijk met waterverf in te kleuren zodat er iets zou ontstaan als een kleurrijk American Crafts papiertje. Na het stempelen besloot ik tot een zo groot mogelijke zwart/wit invulling en gaandeweg werd het dit, maar.... toen had ik spijt dat ik de achtergrond niet met een lichtere kleur had gestempeld of met een distress inkt. Voordat ik de lampionnenlijn maakte, heb ik daarom eerst de achtergrond waziger gemaakt door er met een blokje opaque inkt over te gaan. Hoezo scrapbooking = creatief proces ;)

5 opmerkingen:

D@nielle zei

oh wat een leuke dingen allemaal, jij bent druk bezig geweest !

Marit zei

Ah, nou weet ik meteen waar ik je naam van ken... Scrap Club, Revlie, Petra, Liesbeth...uhuh! Mooie layouts, vooral de "zwart witte" spreekt me erg aan. En zo'n camera stempel staat nog steeds op mijn verlanglijstje ook (maar daar staat nog veeeeeel meer op. Ik moest de loterij maar eens winnen!) Je blog-balk-foto is heerlijk lenteachtig... past precies bij mijn stemming op dit moment! Heb een fijne, zonnige dag! (PS, ik zet je op mijn blog-zij-lijstje, vind je dat goed?)

Unknown zei

Wauw wat mooie LO's allemaal!

Scraplfs Kirs

Je@net zei

Wow, wat een gave lootjes, Monique. Super joh, stuk voor stuk!!

Petra zei

Inderdaad: het is allemaal weer even supermooi en creatief. Ik vind het altijd weer een feestje om te zien wat er uit zo'n kit komt rollen. Heerlijk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...