Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

dinsdag 25 januari 2011

2010 Oktober update

Het was niet zo zeer de drukte die me van het bloggen hield maar meer de problemen met blogger en de online verbinding. Wat blijkt? Wij hebben een abo op de meest geavanceerde verbinding maar de oude kabel is er niet tegen bestand. Zo gebeurde het dat we steeds 5 minuten online waren en dan weer een paar minuten niet, enz... Enorm frustrerend! Maar goed, inmiddels heeft Erik een oud modem (geloof ik) bij de kringloop gehaald. De verbinding is nu traag maar we kunnen langer achter elkaar online zijn - al is er nog veel uitval per dag...

Waar was ik gebleven? Oja, oktober!
Genietend in het najaarszonnetje heb ik eind september en begin oktober me het rambam geleerd om examen te kunnen doen in Grafisch Ontwerpen/DTP. Ik had de studie regelmatig laten versloffen en verstoffen en ook het examen bleef ik maar uitstellen. LOI was enorm coulant (uiteraard tegen bijbetaling) maar tenslotte was er nog maar 1 kans... Dus zette ik alles op alles! Maar dat viel niet mee: ik zat met die wiplash, vlakbij werd drastisch verbouwd (lees: de hele dag door slijpen, timmeren, zagen, muziek, schreeuwen en andere herrie) en ook de naaste buurman was dagelijks uuuuuuuuuuuurenlang met de cirkelzaag bezig voor een wintervoorraad brandhout om half Nederland te bevoorraden...
Concentreren viel niet mee want er was in allerlei vormen te veel afleiding...
9 en 10 oktober mochten we aan de wandel voor A Sister's Hope. Bijzonder was het dat we als team Piece of Cake topfundraiser 2010 waren met ruim 30.000 euro. Voor het complete verhaal verwijs ik nogmaals naar deze Handel en Wandel blogpost. Oktober 2011 viert ASH het 1e Lustrum. Schrijf je ook in voor deze bijzondere editie voor dit goede doel! Piece of Cake is uiteraard ook weer van de partij.
Dinsdag 12 oktober was de tweede en tevens laatste examendag. Een praktijkdag bij Kreftadvies in Haarlem waar we een logo moesten maken en een poster voor een tentoonstelling. Dit alles met gebruik van InDesign, Illustrator en Photoshop. Ik was die dag hondsberoerd; had het enorm koud en giga buikloop en dit was niet van de zenuwen. Maar toch kwam ik de examendag door en mocht gelukkig onbeperkt naar het toilet ; )
De eerste examendag (Leiderdorp) zat me ook al niet mee; door oponthoud stond de A9 ruim een uur vast en kwam ik 40 minuten te laat. Zodoende had ik nog 20 minuten om mij te installeren aan de tekentafel en een schets te maken voor een groot beeldmerk. Mijn hemel, wat een stress!!! Ik was al lang blij dat ik er nog naar binnen mocht en heb er maar het beste van gemaakt... Na een korte pauze kregen we het theorie examen. Helaas werd er geen beroep gedaan op inzicht maar meer op geheugen; noem 4 kenmerken van dit, noem 5 voorbeelden van dat, etc...
14 en 15 oktober vond Broek in Concert plaats in theater Cool in Heerhugowaard. De muziek werd verzorgd door Advendo en de Margriet Eshuijsband. Het gelegenheidskoor bestond uit 150 personen, waaronder ik. Dit evenement heet in de volksmond 'The Proms' omdat hiervan de meeste nummers worden uitgevoerd. Een waanzinnige happening en echt te gek om deel van uit te maken.
Donderdag zat mijn familie in het publiek en gelukkig maar want vrijdag was ik nergens meer...
Mijn lijf was het waarschijnlijk zat dat ik alle eerdere signalen had genegeerd en schakelde me nu volledig uit. Ik heb nooit eerder migraine gehad maar volgens de kenners moet dat het zijn geweest. Geen tweede optreden voor mij en helaas een hele leuke after party gemist...
Zondag 17 oktober was ik gelukkig wel in staat om bij de (schoon)familiedag te zijn. Lekker een dag uitwaaien op de Friese wateren met leuke mensen op een leuke boot. Hieronder de Maijermannen.
20 oktober was een dag met een gouden randje! Ieder jaar is het weer spannend welke uitslag de Dexa scan brengt over mijn osteoporose. De laatste jaren bleek dat mijn botdichtheid die van een 80jarige naderde dus moest ik aan het Alendroninezuur; een niet zo beste wekelijkse boost voor het lichaam. Gelukkig was het wel een enorme opkikker voor mijn botten en zo kwam ik kunstmatig weer binnen mijn normaalcurve - geweldig!
In de herfstvakantie zijn we twee dagen op pad geweest. In Leiden bezochten we de Egypte tentoonstelling in het Oudheidkundig Museum. Erik en ik hebben een haat-liefde verhouding met Egypte. Deze tentoonstelling deed ons hart sneller kloppen en achteraf vonden we het jammer dat we een dergelijke tentoonstelling niet hebben bezocht voordat we in 1992 een rondreis door Egypte maakten. Verder was Leiden goed voor shoppen en lekker eten.
Na een nachtje slapen in Noordwijk gingen we naar Space Expo. Daar viel zo veel te zien en te beleven dat we er de hele dag hebben doorgebracht. Het is een absolute aanrader!

Oktober stond flink in het teken van Ivo's gezondheid. Dit schooljaar heeft hij al zo vaak verzuimd vanwege buikpijn en vermoeidheid dat we de huisarts maar eens een bezoekje gingen brengen. Onderzoek van bloed en ontlasting toonden geen bijzonderheden zodat er een verwijzing kwam voor de kinderarts (januari 2011!). Omdat de klachten daarmee niet zijn opgelost, gingen we eerst naar een natuurgeneeskundige die enkele homeopatische medicijnen voorschreef. Ook startten we met osteopathie; dit gaf na elke behandeling wel een dag verlichting van de buikpijn.
wordt vervolgd....

1 opmerking:

marsha. zei

Zo... dat was een flinke update! Maar eh, heb je het nou gehaald? Dat examen?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...