Op dit blog laat ik scrapbooklayouts zien die ik maakte als design-team-lid voor Dutch Dares, voor het tijdschrift Scrapbookmagazine en een hobbywinkel. Sinds 2010 ontwerp ik deze digitaal.
Ook vind je hier persoonlijke huis-tuin-keuken blogposts, links naar reisblogs en ons team Piece of Cake blog.
Ben je op zoek naar mijn online onderneming met betrekking tot handmatig schrijven binnen het gezin om kinderen te leren hun gedachten goed onder woorden te laten brengen?
Dan verwijs ik je graag naar moniquehelfrich.nl

dinsdag 3 september 2013

Zomer Digi Layouts

Het schooljaar 2013-2014 beleeft in Noord Holland al weer haar tweede week en terwijl ik met een volgende layout voor Dutch Dares aan het stoeien was, realiseerde ik me dat het bloggen er de laatste tijd bij ingeschoten is. En er is nog al wat gebeurd.... Wouter behaalde zijn Havo diploma en doet inmiddels de opleiding Logistiek en Economie aan de HvA (Leeuwenburg). De kop is eraf na een leuke driedaagse introductie in de Ardennen en ik heb zo maar het gevoel dat hem een leuke studietijd te wachten staat. Hij heeft er gelukkig zelf veel zin in. Bovenstaande layout is zo simpel als het maar kan: een achtergrondfoto van het moment dat aan het eind van de ceremonie alle baretten de lucht ingingen, een foto van het moment net na binnenkomst van alle geslaagden, een foto na het tekenen van het diploma en een foto met oma Reini en opa Jacob. Niks meer en niks minder maar met alleen de foto's vind ik dit een mooi document. Het is wat dat betreft net of ik het scrappen meegroei met de kinderen. Wat voor album willen ze over een paar jaar aan hun partner laten zien? Dit soort layouts lijkt me zo ;)
  
Een optreden van Ilse de Lange in openluchttheater Caprera Bloemendaal moesten we dit jaar missen maar de foto's van vorig jaar leenden zich prima voor de Dutch Dare Juni: Kleur. De opdracht was het gebruik van 1 kleur met aanvulling in zwart/wit. Digitaal scrappen leent zich prima voor een dergelijke opdracht want met een muisklik kan elk element van kleur veranderd worden. Welke elementen ik precies gebruikt heb voor een layout van dit zangvogeltje in het groen zal ik nog toevoegen (zodra ik het weet) maar op het eerste gezicht zie ik veel design van Carina Gardner.
Voor meer inspiratie raad ik je aan via de link te kijken naar de resultaten van de andere DT-leden.
Augustus Schets - spread

In juli moest ik verstek laten gaan bij Dutch Dares vanwege een zalige vakantie overzee. Een maand lang trok ons gezin door zuidwest Amerika en mocht je belangstelling hebben dan vind je ons reisverslag op dit blog: USA Zuidwest 2013. Om daar bij het begin te beginnen, kun je starten via het archief bij de eerste dag en van daaruit onder elk bericht verder navigeren naar 'nieuw bericht'.

In augustus was ik weer op tijd terug voor de Dutch Dare Schets. Het was een spread (= 2 pagina's naast elkaar) maar ik was zo eigenwijs om de 4 afbeeldingen op 1 pagina kwijt te willen. De jongens vonden op Moonstone Beach in Cambria (CA) enorm veel groot, dik en taai zeewier waaronder deze hele lange dikke sliert waar ze veel lol mee beleefden.
Laat je verder inspireren door de overige Design Team leden en veel scrapplezier gewenst.

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...